OPM
0203.2017

Toruń będzie jeszcze bardziej rowerowy. Powstanie około 80 km nowych tras

  • OPM
  • Artykuł

W Toruniu magistrat ogłosił swoje plany dotyczące rozwoju infrastruktury rowerowej. Już niebawem oprócz modernizacji obecnych tras rowerowych przybędzie ponad 80 km nowych. Rowerzyści mogą oczekiwać również obniżenia krawężników, utworzenia dodatkowych przejazdów i wprowadzanie kontraruchu. 

,,Koncepcja rozwoju komunikacji rowerowej w Toruniu na lata 2017-2023″ została opracowana na podstawie przeprowadzonych w listopadzie 2016 r. konsultacji społecznych. Chociaż nie skorzystało z nich wiele mieszkańców to jak podaje magistrat uzyskane informacje pozwoliły na lepsze określenie problemów toruńskich rowerzystów oraz ich oczekiwań. Wśród głównych bolączek mieszkańcy wskazali luki w sieci tras rowerowych oraz wchodzenie pieszych na drogi rowerowe. Innymi wskazywanymi problemami jest zachowanie na drodze niektórych kierowców, zbyt mała ilość tras rowerowych oraz wysokie krawężniki. W najbliższych dniach dokument ma zostać opublikowany i oddany do ponownych konsultacji, aby mieszkańcy mogli ocenić przyjętą koncepcję rozwoju komunikacji rowerowej.

Dokument składa się z trzech podstawowych części:
– analizy polityki rowerowej ostatnich lat, w szczególności realizacji „Programu rozwoju komunikacji rowerowej w Toruniu na lata 2007 – 2015”;
– obrazu stanu aktualnego czyli: inwentaryzacji infrastruktury rowerowej, audytu Toruńskiego Roweru Miejskiego oraz wyników pomiarów ruchu rowerowego;
– perspektywy na najbliższe lata w ujęciu długofalowym: do roku 2023 i 2030 oraz na najbliższe 2 lata : lista pilnych remontów czy drobnych usprawnień dla ruchu rowerowego.

Według obecnych planów w Toruniu ma być łącznie około 190 km tras rowerowych.  Oznacza to, że w mieście przybędzie około 80 km nowych tras. Oprócz tego rowerzyści mogą oczekiwać remontu około 30 km już istniejących tras.

Toruń od wielu lat stawia na transport rowerowy. Dziewięć lat temu do dyspozycji mieszkańców było 25 km tras rowerowych. Obecnie jest ich cztery razy więcej, tj. 108 km. Poprawie ilościowej towarzyszy również jakość. Zdecydowana większość tras rowerowych wykonana jest z nawierzchni bitumicznej. Do dyspozycji rowerzystów jest także 2500 stojaków.

Działania w kwestii rozwoju komunikacji rowerowej znalazły swoje odzwierciedlenie m.in.  w wyróżnieniu przyznanym przez Polskie Towarzystwo Turystyczno-Krajoznawcze oraz w raporcie  magazynu „Rowertour”. Wśród polskich miast Toruń w 2012 zajął 9. miejsce, aby po dwóch latach, wg. rankingu z 2014 r. awansować na 3. miejsce za Gdańskiem i Wrocławiem. W 2016 r. Toruń znalazł się już na 2. miejscu wyprzedzając stolice Dolnego Śląska.


like_obserwatorium_miasta-minBądź na bieżąco i polub nas na Facebooku


[ezcol_1third]zieleń_w_miastach_ile_jest_warta-min
Drzewa. Zielony kapitał miast. Ile są warte?

[/ezcol_1third][ezcol_1third]biblioteka_opm_obserwatorium_irm-min
Biblioteka OPM IRM

[/ezcol_1third] [ezcol_1third_end]kalendarz_wydarzenia_konferencje_obserwatorium_promo-min
Kalendarz miejskich wydarzeń
[/ezcol_1third_end]

Możliwość komentowania została wyłączona.